Hoi, ik ben Sjoerd
Al meer dan 15 jaar ben ik ondernemer. Mijn passie is het overbruggen van kloven. Vooral de zakelijke kloof die ontstaat wanneer je internationaal uitbreidt.
Door mijn unieke combinatie van opleidingen; na mijn studie aan de kunstacademie (HKU), heb ik een MBA gehaald aan Nyenrode Business Universiteit, ben ik als ondernemer altijd een combinatie van creatieve visies en goed zakelijke verstand geweest. Het is mijn filosofie dat artisticiteit en ondernemerschap elkaar kunnen versterken.
Zo ben ik o.a. de medeoprichter van Tover (van de Tovertafel) en Monobanda. Daarnaast help ik in mijn vrije tijd graag jonge startende ondernemers met hun eerste businessplan. Hierbij help ik ze de kloof te overbruggen die ze ervaren tussen hun eigen wensen en de zakelijke realiteit.
Gevorderde ondernemers help ik de kloof van internationaal zakendoen overbruggen. Succesvol zijn in Nederland, is namelijk nog geen garantie dat je zult slagen in het buitenland. De Tovertafel hebben mijn team en ik succesvol gelanceerd in 16 landen, verdeeld over 3 continenten. Een belangrijke reden dat dit slaagde, was omdat ik mij helemaal onderdompelde in de lokale markt en cultuur, en deze kennis vervolgens verankerde in het bedrijf.
Met mijn eigen methodiek maak ik bedrijven klaar om zelfstandig uit te groeien tot een wereldspeler. De wensen en uitdagingen van elk bedrijf zijn uniek, en daardoor ziet elk project er anders uit. Maar de pilaren van mijn methodiek zijn:
Er wordt een gedegen strategie opgezet
Elk land in kwestie krijgt een eigen businessplan
Iedereen gaat werken met een internationale mentaliteit
De kosten gaan voor de baten uit
Alles wordt gedaan met een langetermijnvisie
Waar ik niet in geloof is dat je als serieus bedrijf het buitenland “er wel eventjes bijdoet”. Of dat je zonder voorbereiding een internationale markt kunt bestormen. Dat is namelijk een mentaliteit waarmee het lijkt alsof je op korte termijn succes kunt boeken, maar dit zal zich op langere termijn altijd tegen je keren.
Ben je klaar om jouw bedrijf te veranderen van ‘een Nederlands bedrijf dat ook in het buitenland actief is’ naar ‘een volledig internationaal denkende en werkende organisatie’, neem dan contact op.















